Sisustusmyymälä BearFamily verkkokaupan toimitusehdot

1. Sopimuksen osapuolet

Tämä sopimus sisältää Sisustusmyymälä BearFamily:n (Sisustusmyymälä BearFamily, Puistokatu 2, 40100 Jyväskylä, Xenomer Oy, Eeronkatu 5 as 10, 15900 Lahti, y-tunnus FI1992257-4) ylläpitämän Sisustusmyymälä BearFamily verkkopalvelun käyttöä koskevat ehdot. Käyttäessään verkkopalvelua, ostaessaan ja rekisteröityessään käyttäjä hyväksyy tämän sopimuksen ehdot ja sitoutuu noudattamaan niitä. Vain 18 vuotta täyttäneet voivat tilata tuotteita verkkokaupasta.

2. Käyttöoikeus

Palvelu on Suomessa asuville yksityisille kuluttajille sekä yrityksille. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus ei koske yritysasiakkaita. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Sisustusmyymälä BearFamilylle (Xenomer Oy:lle).

3. Rekisteröityminen

Käyttäjä voi rekisteröityä käyttäjäksi täyttämällä rekisteröitymislomakkeen ja valitsemalla käyttäjätunnuksen ja salasanan. Rekisteröityminen on maksutonta. Tilaaminen ei vaadi rekisteröitymistä. Tilaamalla tuotteen/tuotteita verkkokaupan käyttäjä vakuuttaa tutustuneensa käyttöehtoihin, hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan ehtoja.

4. Käyttäjän vastuut

Verkkokaupan käyttäjä on vastuussa kaikista hänen käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tehdyistä tilauksista. Tuotteita voivat ostaa vain 18 vuotta täyttäneet.

5. Henkilötietojen kerääminen ja käyttö

Tilauksen tekemisessä pakollisia tietoja ovat käyttäjän etunimi, sukunimi, lähiosoite, postitoimipaikka, maa, sähköpostiosoite sekä puhelinnumero. Vastaamme käyttäjän antamien tietojen yksityisyydensuojan säilymisestä, emmekä luovuta keräämiämme tietoja ulkopuolisille. Poikkeuksena pidätämme oikeuden luovuttaa tietoja viranomaisten käyttöön, jos käyttäjä on toiminut lain ja hyvän tavan vastaisesti. Sisustusmyymälä BearFamily käyttää asiakasrekisterin yhteystietoja omassa markkinoinnissaan vain käyttäjän annettua suostumuksensa. Käyttäjällä on oikeus tarkastaa, muuttaa tai poistaa itseään koskevat tiedot asiakasrekisteristä. Noudatamme yleisiä tietosuojaselostetta.

6. Tilaaminen

Kauppasopimus syntyy, kun Sisustusmyymälä BearFamilyn verkkokauppa lähettää käyttäjälle tilauksen jälkeen tilausvahvistuksen, jossa tuotteen saatavuus ja toimitusaika vahvistetaan. Sisustusmyymälä BearFamily pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta. Sisustustusmyymälä Bearfamily verkkokauppa on asiakkaaseen yhteydessä ongelmatilanteissa.

7. Tuotteiden ja toimitusten hinnat

Tuotteen hinta on verkkokaupassa tuotetietojen yhteydessä tilaushetkellä näkyvä hinta, joka sisältää arvonlisäveron 24%. Tuotteen hintaan lisätään toimituskulut asiakkaan valitseman toimitustavan perusteella (nouto postin toimipisteestä tai kuljetus kotiovelle). Kunkin tilauksen toimitushinta näkyy verkkokaupan ostoskorissa. Tuotteen voi myös ostaa verkkokaupassa ja noutaa ilman toimituskuluja Sisustusmyymälä BearFamilyn myymälästä, Puistokatu 2, 40100 Jyväskylä.

8. Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Sisustusmyymälä BearFamily ei käsittele, eikä tallenna asiakkaan maksu- tai tilitietoja, vaan niitä käsittelee ainoastaan Visma Pay maksupalvelu.

9. Tilauksen toimitus

Sisustusmyymälä BearFamily käyttää tilausten toimituksessa Postia tai Dhl kuriiripalvelua. Tuotteiden toimitusajat määräytyvät tuotekohtaisesti. Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika 2-5 arkipäivää, tilaustuotteiden toimitusaika riippuu tuotteen saatavuustilanteesta keskimäärin 1-3 viikkoa. Voimassa olevat toimitusajat näkyvät tuotetietojen yhteydessä. Sisustusmyymälä BearFamily ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästyksistä tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Posti lähettää ilmoituksen, kun lähetys on noudettavissa. Kotiinkuljetettavissa lähetyksissä Posti tai DHL kuriiripalvelu on sinuun yhteydessä, jotta voit sopia sinulle sopivimman toimitusajankohdan. Huomioithan, että kotiinkuljetus tarkoittaa tuotteen toimituksen kotiovelle saakka, kuljetusyritys toimii pääsääntöisesti työaikapalveluna. Asiakas on velvollinen tarkastamaan tuotteen heti vastaanotettuaan. Rikkoutuneesta tai vaurioituneesta tuotteesta tai paketista on kerrottava heti tuotteenkuljettajaa tekemään vahinkoilmoitus. Tämän jälkeen on viipymättä otettava yhteys Sisustusmyymälä BearFamily verkkokaupan asiakaspalveluun puh. 041 319 9968 (avoinna ma-pe 10-17, lauantaisin 10-14) tai sähköpostilla osoitteeseen info@bearfamily.fi. Mikäli teille on toimitettu väärä tai virheellinen tuote, ilmoita siitä viipymättä asiakaspalveluumme, niin korjaamme asian pikimmiten.

Tuotetta ei saa antaa takaisin tavarankuljettajalle, ennen kuin olette olleet yhteydessä asiakaspalveluumme.

10. Tilauksen peruuttamisen ohjeet ja tuotteen palautus käyttämättömänä

Vahvistettu tilaus on mahdollista peruuttaa, ennen kuin Sisustusmyymälä BearFamily on jättänyt tilauksen kuljetusliikkeen kuljetettavaksi. Yhteystiedot peruuttamista varten löytyvät tilausvahvistuksesta. Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämätön tuote 14 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. Tuotteen on oltava käyttämätön, täysin myyntikuntoinen ja alkuperäisessä muodossa ja kunnossa. Tuote on toimitettava virheettömässä alkuperäisessä myyntipakkauksessa. Tuotteen kaikki osat ja pakkauksessa tulleet materiaalit (mm. käyttöohjeet jne.) on liitettävä palautettavaan pakkaukseen. Voit tarvittaessa soittaa asiakaspalveluumme kaikissa palautusta koskevissa kysymyksissä. Palautettujen tuotteiden hinta palautetaan VismaPay-palvelun kautta tilillenne viimeistään 30 päivän kuluessa palauttamisesta. Asiakas on velvoitettu maksamaankaikki palautuskustannukset. Vähennämme postimaksun tuotteesta palautettavasta hinnasta.

Huomioithan, että palautusoikeutta ei ole:

  • tuotteilla, jotka ovat erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu tai tilattu tavarantoimittajalta (tilausvärit ja -tuotteet).
  • hygieniatuotteisiin verrattavilla tuotteilla pakkauksen avaamisen jälkeen kuten: pyyheliinat, tyynyliinat, lakanat, kylpytakit ja yöpaidat.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi).

11. Noutamatta jääneet tilaukset

Pakettiautomaatteihin toimitettujen pakettien säilytysaika on seitsemän (7) vuorokautta. Myymälöihin toimitettujen pakettilähetysten säilytysaika on lähetyksen toimipisteeseen saapumisviikko, sekä yksi (1) täysi kalenteriviikko. Ellei lähetystä ole noudettu, se palautetaan lähettäjälle lähetykseen merkittyjen lähettäjätietojen perusteella säilytysajan jälkeen. Noutamattomasta tilauksesta veloitetaan asiakkaalta molemmat postikulut (lähetys ja palautus).